4 Eylül 2010 Cumartesi

2010 Yılının Geleneksel domatesleri




Bu sene, 2009'da aklıma koyduğumu yaptım: 1- Hiç F1 tohum kullanmadım domateslerde, kullanmayı planladığım domates tohumlarının verimini bilemediğim halde 2- Hiç bir kimyasal veya zehir kullanmadım, sadece Organik mücadele yöntemlerini tercih edip kullandım. 3- Bir adedi geleneksel Kayseri Pembe domatesi olmak üzere, diğerleri Amerikadan getirttiğim geleneksel(heirloom)+sertifiye organik tohumları kullandım.

6 çeşit domates tohumu getirtmiştim yurt dışından: 1- Black Krim(Siyah domates) 2- Mexican midget(Çok lezzetli Çeri domates) 3- Aunt Ruby's Green(İri Yeşil domates, hayatına yeşil başlayıp, yeşi bitiriyor, çok lezzetli) 4- Dr. Wyche's Yellow (sarı domates, iri) 5- Cherokee Purple (Dolgun, 300-350 gr'lık meyveleri ve çok ince bir kabuğu olan lezzetli Mor domates) 6- Tony Martino's Roma (salça yapımında kullanılan küçük boyda lezzetli bir etli domates .

İkinci resim üstten alta: Dr Wyche's Yellow, Cherokee Purple, Kayseri Pembesi, Tony Martino's Roma.

Bahçem 35 adet domates fidesine müsait olduğundan, yetecek kadar fide(yaklaşık 2-2.5 misli) yetiştirdim.

Fide yetiştirmek çok dertli: Hayli zor büyüdüler, hayli nazlı olduklarını söyleyebilirim. Geçen sene, sadece Kayseri pembesi için uğraşıp başarılı olamamıştım, iki denemeyi çökerten'e teslim etmiştim, bu üçüncü denememde hepsi zorladı beni, yurt dışından getirttiğim tohumlar da dahil.

Dişarıya alma zamanı geldiğinde, 3 hafta süren bir rüzgar karşıladı onları. Tam 3 hafta, solmadan durdular ama 1 santim dahi büyümediler.

Sonra, yine nazlı, derken, önce çiçek, sonra döl. Yoğun bir meyve döktüler, daha sonrasında üzerlerinde yine yoğun döl ve çiçek var iken kuruma(yaprak ve çiçek).. Neyse ki kuruma, mevcut iri meyveleri etkilemedi, ama yeni çiçek maalesef olamadı, 1 ay devamlı kurudular..

Nihayeti: Her sene yaklaşık 100-110 kilo kadar kaynatılmış domates ezmesi yaparken, bu sene 70 kiloyu anca bulabildim.. Eh ne yapalım, arkadaşlarım biraz daha az ile idare ederler artık..

Rekor, 725 gram ile Yeşil domatesin. Sarı domates de 625 Gram oldu en fazla.

Bir sonraki yazımda, hangi organik yöntemleri kullandığımı yazarım..

Sağlıcakla Kalın.

Murat Oğuzsimsaroğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder