31 Temmuz 2009 Cuma




Merhabalar,

Sizlere hem birkaç resim ileteyim, hem de bir bilenlere danışayım anlamında yazıyorum.

1 nolu resim, PDA 001.

Yeşil kurt. Larvaya dönüşmek üzere iken yakaladım. Maalesef organik yöntemler fayda etmiyor imiş(aksini bilen varsa, lütfen söylesin) ille de organik olmak isterseniz, tek tek yakalamak sanırım en etkini çözüm, eğer yeterince vaktiniz varsa, ve fide sayınız az ise..

2 no'lu resim, PDA 002

Kararan domates. Bir süre kararmış halde kalınca, sanırım çürüme ve mantar oluşumu da başlıyor. Yorumu olan bir bilen var mı? (veya bana bunun için şu belgeye bakın diyecek bir üye?)

3 no'lu resim, PDA 003

Altını görmeden önce, üstten bu şekilde görmüş, ve sabah kahvaltısında yemeye niyetlenmiştim.

Damlama sulama:

Çok senelerdir bunun uygulamasını görüyorum akrabalarımda. Kendim de bahçemde yaklaşık 6 senedir uygularım.

Sebzelerde, 2 senedir uyguluyorum, ama tabi ki çok bilinçli değil:

a) Sebzeler deyince, her sebze işin içinde. Patlıcan ile, biber ile, domates, aynı evrelerde, aynı miktar suya ihtiyaç duyuyorlar mı? (Muhtemeldir ki değil)

b) Domatesin, her evrede, örneğin İstanbul ikliminde, günde kaç lt(cc) suya ihtiyacı var?

c) Suyun en iyi abzorbe edilme zamanının, sabah gün doğmadan (buharlaşmann en asgari olduğu zaman) şeklinde ifade ederler, peki ya domates bu suyu ne zaman ister?

Otomatize edilmiş damlama sulama ile, çok hassas litre, zaman ve gün içinde tekrar ayarı yapmak mümkün, keşke ihtiyacı biliyor olsak.. 50 senedir bunu yetiştirenler bile, konuyu bilimsel değil, ampirik olarak yapmaktalar. Var mı bilimsel olarak bilen?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder